Vzkaz panu Ondřeji Neffovi

Bylo to v neděli večer. Přišla pro mě paní, která mě pravidelně zve do CNN Prima News a taky hned "vyzvedla" pana Onřeje Neffa, který byl pro mě skoro vždycky velikou oporou v tomto složitém světě. Už na studiích v osmdesátkách mě nadchla jeho sbírka povídek "Vejce naruby", a to hlavně povídka "Největší vodvaz v dějinách svangu" (doteď je ta knížka vedle Vinnetoua v mé knihovně). Ale byly tam i další skvělé věci... Pozdravil jsem ho, jen tak tak opověděl. Zkusil jsem něco říct, neodpověděl. Bylo mi to tak trochu líto. Potkali jsem se poprvé a mluvil jsem jen já. Možná mě nezná, možná mu vadím.  

Mnohokrát jsem byl moc nadšený z jeho glosářů v ČRo plus.... až do pandemie. Tak nějak mi teď zapadl do toho zástupu seniorů, kteří se bojí, někam vedle Vaška Hořejšího a tak. Jakoby autor těch skvělých textů, povídek a kometářů dostal strach ze smrti, která ho stejně už brzy nemine. Tak to prostě chodí. Já to mám tak, že kdo není sráč, tak ví, že stovky se nedožil ani můj děda a to se fakt snažil :). To, že člověk jednoho dne zemře a nezbyde po něm nic než popel, přece víme. Jeslti existuje duše, je otázka. Ale pokud ano - snad opustí tělo hned po smrti, žár krematoria není jako práce s buzolou. 

A teď k tomu vzkazu - na rozdíl od otázek ostatních skvělých lidí - paní Janků, profesora Pirka a dr. Dostála, jsem nedostal prostor k odpvědi na jeho dotaz, kde se vzal Omikron a jestli je z vesmíru :) 

Tak tady je odpověď, a pokud máte někdo na pana Neffa spojení, přepošlete mu to:

Omikron je evoluce. Obejvila se varianta-zabiják, na kterou naše tělo jako na zabijáka reaguje. Je příšerně infekční a chová se přesně tak, jak se koronaviry chovat mají. Naskočí, pomnoží se a vyolají prudkou imunitní reakci, která je v daném těle zničí. Jenže on je v té chvíli už o těch pár bloků dál. Tohle je totiž jediná možnost, jak můžeme s respiračními viry existovat. Pokud by nás pozabíjely, končí s námi. Kde se vzal, nevím. Ale objevit se musel. Protože jinak by to znamenalo konec pro nás, aenbo pro něj. Musel se objevit, protože takhle evoluce funguje. Nevím, jestli to řídí náhoda nebo Bůh, zeptejte se Kulveita. Ale díky Omikronu konečně uznávám, že život mohl vzniknout bez Deus ex machina.

Žádný výsadek z vesmíru, pane Neffe. Jen obrovská síla, pružnost a nezničitelnost života. Tedy než to rozjede zakomplexovaný ruský blb. Ale škorpióni přežijou a pojede se dál.    




 


  

Komentáře

  1. Na druhou stranu, O. Neff (pokud je to stále pravda) provozuje web "Neviditelný pes", který dává spoustu prostoru mimo jiné Radovanu Dluhy-Smithovi a ten je dlouhodobě velmi kriticky myslící: https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/radovan-dluhy-smith.N4429

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem z reakci pana Neffa docela rozčarovaná, zřejmě se projevuje strach, stáří ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. také jsem z Ondřeje Neffa měla rozporuplné pocity, až mě to mrzelo

      Vymazat
  3. https://www.lidovky.cz/nazory/posledni-slovo-ondreje-neffa-slysim-travu-rust.A220207_050521_ln_nazory_tmr?zdroj=LN_nazor-box

    Existují ještě názory podložené daty. A ty lze snadno prosadit v rámci zákona 258/2000 Zákon o ochraně veřejného zdraví. Neslyším trávu růst, vidím diktaturu jednoho názoru prohlášeného za jediný vědecký. To byl marxismus-leninismus také.

    Je to přesně opačně než to vidí pan Neff. Škoda ho, byl to fajn chlap. Není v tom sám, podobně v rozporu s fakty se chová na zdánlivě druhé straně barikády sociolog Petr Hampl. Potíž bude v tom, že hranice běží jinudy, mezi lidmi schopnými vnímat fakta i pod tlakem veřejného mínění a těmi druhými.

    Zeptejte se klidně u Vladimíra Valdimíroviče jestli manipuluje data VZP a ÚZIS. Odpověď bude, že to není třeba....

    OdpovědětVymazat
  4. U Neffa mi z poslední doby mi v paměti utkvěl jeden jeho "skvost". V komentáři na téma Landovy akce "Zahltíme hygienické stanice" se podivoval nad domnělým fanatismem aktérů, kteří jsou prý natolik přesvědčeni o své jediné pravdě, že si vůbec nekladou otázku "a co když se mýlím". Což je podle šampiona kritického myšlení Neffa hrozně nebezpečné.

    Dodnes přemýšlím nad tím, jak mohl někdo jako Neff přehlédnout takového slona - možná spíše mamuta - v místnosti, totiž že podobnou otázku si zjevně nekladou ani ti, kteří chtějí uočkovat a ulockdownovat lidstvo k smrti.
    Rád bych jednou porozuměl myšlenkovému procesu, který člověku umožní napsat podobný moralisticky laděný komentář, aniž by mu došlo, že pomyslná druhá strana páchá totéž, jen v nesrovnatelně vyšším rozsahu....

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Držel jsem se dlouho, ale tohle je už přes čáru.